sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Work hard play calm



Vaikka elämäni täällä onkin pääasiassa ollut farmi-elämää, niin olen siitä huolimatta vapaapäivinäni päässyt nauttimaan myös Broomen town-elämästä. Työjaksoni menevät niin, että teen töitä 10 päivää ja sen jälkeen saan 4 päivää vapaata. Vapaapäivikseni ajan aina Broomeen, jossa vietän kolme yötä hostellissa majoittuen. Olen löytänyt kivan ja tosi viihtyisän hostellin jossa joka kerta vapaapäivinäni majoitun. Siellä olen tavannut myös paljon uusia ihmisiä ja muutaman kanssa meistä on tullut tosi hyviä ystäviä. 

Normaalisti kymmenen päivän työputken jälkeen olen aika väsynyt, joten vapaapäiväni vietän pääasiassa vain rentoutuen. Teen ostoksia, rentoudun rannalla, luen kirjaa, katson elokuvia ja kirjoitan päiväkirjaa, pääasiassa teen siis asioita joihin minulla ei täällä farmilla ole mahdollisuutta tai aikaa. Olen löytänyt Broomesta myös tosi kivan seurakunnan, jonka Sunday servicestä on muodostunut  vapaapäivieni ehdoton kohokohta. Siellä olen tavannut paljon uusia ihmisiä ja minut on otettu vastaan paremmin kuin hyvin. Seurakunnassa saan ihan ihmeenlailla energiaa ja sen avulla jaksankin taas tehdä töitä seuraavat kaksi viikkoa. 

Siitä huolimatta että yleensä vietän vapaapäiväni vain rentoutuen, on mukaan kuitenkin mahtunut myös uusia kokemuksia ja ikimuistoisia hetkiä. Yksi mielenkiintoisimmista tapahtumista on varmastikkin oikea rodeo, jota olin katsomassa ensimmäistä kertaa elämässäni. Kyseinen tapahtuma koostui useista erilaisista osioista; pukittelevilla härillä ja hevosilla ratsastamisesta, karjan ohjaamisesta, siirtämisestä ja kasaamisesta, lassoamisesta ja vaikka mistä muusta. Kokonaisuudessaan rodeo oli todella ainutlaatinen kokemus, sillä aikaisemmin oikeasti luulin, että niitä on vain vanhoissa elokuvissa!





Yksi lauantaipäivä meni laukkakisakauden päätöskisoissa ja se oli ehdottomasti yksi parhaimmista vapaapäivistäni täällä! Kaunis aurinkoinen päivä, paljon viimeisenpäälle laittautuneita kauniita ihmisiä, hilpeä tunnelma, leikkimielistä totoamista (vai miten sitä pitäisi kutsua), kylmää juomaa ja mikä tärkeintä; hyvää seuraa! Vietittiin ikimuistoinen päivä hyvällä porukalla nauraen ja nauttien. Päivä sai myös täydellisen päätöksen, sillä sain kutsun illalliselle, jonka ystäväni Ksenjan vuokraisäntä järjesti. Kansainvälisellä porukalla nautittiin illallisesta, joka koostui eri maiden perinneruuista. Ruoka oli taivaallista ja seura taas kerran erinomaista. Ksenjan tapasin ensimmäisen kerran yhdessä toisessa hostellissa Broomessa ja meistä tuli pian tosi hyviä ystäviä. Ksenja on venäläis-saksalainen tyttö joka on yksi niistä ihmisistä kenen kanssa yksinkertaisesti vaan "klikkaa" ja muutaman kuukauden ystävyyden jälkeen tuntuu kuin oltaisi tunnettu toisemme jo useita vuosia. Reilu kuukausi sitten Ksenja lähti Darwiniin, mutta tullaan varmasti pian taas näkemään toisemme koska ollaan molemmat suuntaamassa seuraavaksi Perthiin.





Hostellissa olen tavannut myös aivan ainutlaatuisen ja ihanan australialaistytön Kendran, kenen kanssa olen saanut jakaa lukuisia hetkiä ja hyviä keskusteluja. Meitä molempia yhdistää suuri rakkaus ruokaan, joten lähes joka kerta vietetään aikaa kokkailun ja syömisen merkeissä! Yksi lauantaipäivä käytiin myös paikallisella mangofarmilla, jossa nautittiin rauhallisesta tunnelmasta, jazz-musiikista ja mangosorbeteista. Viime viikolla käytiin myös ihastuttavassa italailaisessa ravintolassa ja tuon 3-ruokalajin illallisen jälkeen voin sanoa, että kyseinen ravintola on ehdottomasti paras italialainen missä olen koskaan käynyt! 



Paljon olen viettänyt aikaa myös Cable Beachillä, jossa olen nauttinut lukuisista kävelyistä auringonlaskun aikaan, picniceistä kavereiden kanssa ja muuten vain rentoutumisesta. Joka ilta lukuisat ihmiset kokoontuvat rannalle ihailemaan ainutlaatuista auringonlaskua johon on mahdonta kyllästyä! Viime sunnuntaina Cable beach rakkauteni kasvoi ihan uusiin ulottuvuuksiin, sillä minut kastettiin siellä merkkinä siitä, että sydämmeni kuuluu Jeesukselle nyt ja aina. Tuo päivä oli ehdottomasti yksi ikimuistoisimmista ja onnentäyteisimmistä päivistäni tähänastisessa elämässäni. 










 









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti